MF 165 MultiPower

MF165Multi harrastesivut



Home
Traktorilla
Kelkkajuttuja
Rekkajuttuja
Harrastevideoista
Massikkakorjauksia
Silppua
Silppua2
Saksittua
Saksittua2019
Sekalaisia
Sattumia
Rakennushuoltoa
Puujutut
Site Map

Kuvia ja videoita harrasteista

Aluksi esitellään sivuston päätähti
Massikka
Muutoksia sivustoon
Yhteystiedot

Sivuilla kuvia massikasta ja muita sivuilta löytyy harrastevideoita traktorilla
ja muistakin jutuista. Sitten löytyy rekka- ja kelkkajuttuja sekä muita pörinöitä. Kelkkasivuilla on myös video mönkijällä puunajosta ja metsän raivauksesta.

Massikka

Massey Ferguson 165 Multi Powerin vuosimalli on 1968, ajotunteja mittarissa 9100h, uusi kytkinasetelma, jarrut laitetut, korjattu hydrauliikkapumppu ja teetin turvakaaren Vakolan ohjeista vielä hiukan vahvemman. Niin, tässä traktorissa on jo ohjaustehostaja, kun se oli vakiona vasta 1972 lähtien. Ja tietysti semihydraulinen MultiPower vaihteisto.
Silmäterä. Massikka juuri maaltattuna.
Traktori tuli meille vuonna 1996 aivan huvilan ja saaren rantojen siivousta varten. Jään lähdöt ja tuulet voivat tuoda lahden rantaan yli metrin korkeat kaislavallit. Lyhensi jokakeväisen 2-4 viikon iltatyönä tehdyn raskaan kottikärrypunnertamisen ylös rantavallille vain muutamaan iltaan. Oli kannattava investointi turhan työn säästön kannalta. Kun kerran peli on saaressa, niin tietysti nyt sitä käytetään muuhunkin, kuten videoista näkyy. Jos jäätilanne sallii, niin käytetään maissa huollossa. Peli oli viettänyt aikaisemman elämänsä perunan viljelijällä.
Traktori oli tuolloin uutta MK 2 mallistoa.
Moottorina on uusi 3,5 litran neloskone nimellistehona SAE 65hv 2200RPM:llä ja molempien kytkimien halkaisija oli kasvanut tuumalla verrattuna aikaisempiin massikan malleihin.

Moottorin tyyppi on A4.212 josta päällepäin näkyvin muutos oli pakoputken siirtyminen oikealle. Jarrut on vielä kuivatyyppiset, joka on mielestäni pelin heikoin lenkki. Öljykylpyiset tuli sitten vasta 1972.

Nostovoima on 1630kg, joka on enemmän muihin tuohon ajan traktoreihin. Maksimi nopeus on 36,6km/h, paino 1995kg, pituus 335cm, akseliväli 208cm ja polttoainesäiliö 68,2l.

Peräti neljällä lähisukulaisellani oli jokaisella majureita 60-luvun vaihteessa ja ajan vieläkin traktorilla peukalot pystyssä, vaikka massikassani on ohjauksen tehostin. -Niin, ja olin muinoin mukana yhden uuden MF165 ostossa ja ajellut sillä kanssa maataloustöitä. Kait siitä jäi lukkarinrakkaus peliin.

Vaikka työtehtäviini ei ole koskaan suoraan kuulunut ammattimaisesti ajaa traktoreita tai rekkoja, olen ollut aina niistä kiinnostunut ja elämäni varrella aina satunnaisesti niitä ajellut. -Kokeiltuani nykyisiä isoja traktoreita työssä, niin mielestäni ne ovat tunnottomia, niissä ei ole enää tavallaan sielua!

Muutoksia sivustoon

Siirsin nämä tosi suositut massikkavideot lataustietojen perustella omaan masikkasivuun, kun kaikkea muutakin juttua on tänne tullut lisättyä blogimaisesti vuosien saatossa.

Monet pitävät näköjään niiden letkeästä ja joviaalisesta tunnelmasta, mitä videot pyrkivät toteuttamaan. Kun näitä täysin erialoilta "multi"-juttuja on kerääntynyt, niin tein sisällysluettelon (Site Map).

Yhteystiedot

Luen ja kirjoittelen nimimerkillä MF165Multi masinisti- ja digivideofoorumeille:
www.masinistit.com
www.digivideo.fi
Sähköpostia luen satunnaisesti osoitteesta:

E-mail:

Päivitetty 7.12.2019. Sivut nettiin 11.12.2006. Päivittäin lähes sata kävijää aivan Etelä-Amerikkaa ja Kiinaa myöten. Kiitoksia kaikille!

Home | Traktorilla | Site Map @ MF165Multi 2006-2019 / All rights reserved